Danskerne gik shop-amok fredag. Udsalgsdagen Black Friday gav Power-kæden 15 dages omsætning på én dag.
Det tager normalt elektronikkæden Power 15 dage at omsætte for, hvad en enkelt fredag i november kan klare.
Allerede kl. 10 fredag der passerede de omsætningen på sidste års Black Friday på nethandlen, og samlet set gav Black Friday i år en 24% højere omsætning end sidste år – det er ny rekord for en enkelt dags salg.
Det var især nethandlen der gav væksten, og det blev ikke mindst hjulpet godt på vej af, at kæden i år valgte at bryde alle traditioner og tyvstarte sine Black Friday-tilbud allerede kl. 21 fredag.
“Ved at offentliggøre vores tilbud tre timer tidligere end normalt gav vi langt flere danskere og børnefamilier mulighed for at spare masser af penge – uden at skulle blive sent oppe. Det initiativ blev der taget fantastisk godt imod. Natten til fredag tredoblede vi antallet af besøgende på vores hjemmeside ift. sidste år – og havde 50 pct. flere transaktioner”, fortæller siger Jesper Boysen, direktør hos Power, og fortsætter:
“For hele dagen omsatte vi online for det, der svarer til mere end 20 dages omsætning. Det er en stigning på 24 pct. ift. sidste års Black Friday og ny all-time-rekord”.
I kædens butikker var der også vækst, og det var ikke mindst drevet af at kunderne købte for flere penge i år, sammenlignet med tidligere Black Friday.
“Tæller vi vores nethandel og butikker sammen, så er salget på Black Friday 15 gange større end på en normal dag. Jeg har aldrig oplevet noget lignende i mine 32 år i branchen”, slutter Jesper Boysen.