Hvordan fordeler det sig med de abonnementsbetalte streamingtjenester for tv og film. Her er friske tal.
Det er ikke kun udbredelsen af musikstreaming i Norden som YouGov har undersøgt for Polaris.
Se også: 9 ud af 10 streamer nu, gratis musik i vækst
Undersøgelsen ‘The Polaris Nordic Digital Music Survey 2018’, der er udført i et samarbejde mellem de tre nordiske rettighedsorganisationer Koda (DK), Teosto (FIN) og TONO (N), tager også pulsen på den abonnementsbetalte tv-streaming.
Deres tal viser at brugen af streamingtjenesterne fortsat vækster blandt de 12-65 årige som undersøgelsen omfatter.
Netflix er fortsat suverænt størst med en udbredelse blandt 46% af de adspurgte, og derefter følger Viaplay, TV 2 Play og HBO Nordic. Det nye i år er at de 3 sidstenævnte nu ligger side om side med hver 19% udbredelse.
61% oplyste at de har abonnement på mindst én tv/film-tjeneste.
Tallene for 2018 er:
- Netflix 46% (42% / 33%)
- Viaplay 19% (18% / 13%)
- TV 2 Play 19% (16% / 9%)
- HBO Nordic 19% (13% / 9%)
- C More 8% (6%)
- Dplay 3% (2%)
- Amazon Prime 3% (1%)
- Andre 1%
39% oplyser at de ikke har abonnementsbetalt streamingtjeneste til tv/film.
Første tal i parantes er tilslutningen i 2017 og andet tal i parantes er 2016.