Elgiganten melder om 20% flere besøgende til året Black Friday start.
Da Black Friday blev skudt igang hos Elgiganten til midnat, der væltende det ind med besøgende der ville tjekke deres tilbud.
Der blev registreret 20% flere kunder i forhold til sidste år, og da det var på sit højeste var der 85.000 der bladrede rundt i tilbudene samtidig. De mange kunder lagde 30% flere ordrer i år.
“Vi har haft en rigtig god nat i Elgiganten. Forudsigelserne om nye rekorder for Black Friday ser ud til at holde stik. Vi har i løbet af natten fået 30 procent flere ordrer end sidste års Black Friday og haft en vækst i besøgstallet på over 20 procent. Da der var mest tryk på ved midnatstid var der faktisk over 85.000 danskere inde og bladre i tilbud samtidig. Det slår alle rekorder i Elgiganten,” fortæller direktør i Elgiganten, Peder Stedal.
Ingen nedbrud
Black Fridays åbning har traditionelt også været der hvor hjemmesiderne gik ned på stribe. Det skete ikke i år, heller ikke hos Elgiganten, der var godt forberedt.
“Vi har forberedt os i månedsvis og opgraderet kapaciteten på hjemmesiden for at kunne håndtere det massive tryk, og derfor er jeg virkelig glad for at se, at det hele fungerede efter hensigten. Kunderne kom igennem i god ro og orden og vi undgik nedbrud, selvom der altså var 20 procent flere besøgende end sidste år”, slutter Peder Stedal.