Yale app gik ned efter service og folk kunne ikke komme ind eller ud af deres hjem.
Smart Home: Det smarte hjem er ikke altid lige smart. Det måtte britiske kunder hos låsespecialisten Yale konstantere under et nedbrud her i sidste uge.
Derover sælger Yale også alarmsystemer til folks hjem, hvor i deres smartlåse indgår.
Under en ikke-planlagt service der holdt deres app op med at virke, og den var ude af drift i et døgns tid. I den periode var der flere Yale-kunder som ikke kunne komme ind i deres hjem. Det skriver avisen The Register.
“Vi er meget kede af det, men mens vi arbejder på at reparere app’en, er vi stødt ind i et uforudset problem, og appen er nu midlertidigt utilgængelig”, fortalte en Yale-talsmand, og fortsatte:
“Vi kan kun undskylde den ulejlighed som det medfører for vores kunder. Vores team fortsætter med at arbejde igennem natten for at genoprette app-funktionaliteten”.
De Yale-kunder der havde investeret i et separat tastatur, der med en kode kunne låse og åbne låsen, kunne bruge den adgang i stedet.
Men Yale-kunder der havde valgt kun at bruge den app, der nu var gået ned, blev låst ude af (eller inde i) deres hjem.