Sonos forventer kortere tid mellem produktlanceringerne nu, men de ældste produkter kan ikke følge med de nye muligheder.
Sonos forventer at lancere nye produkter i et hurtigere tempo nu hvor selskabet er blevet børsnoteret.
Aktionærene vil forvente at Sonos fortsætter med at udvide portefølgen af produkter. Det skriver Engadget, på baggrund af et interview med Sonos chief product officer Nick Millington.
Sonos vil dog gerne berolige kunder der frygter at de nu tvinges ud i at udvide med nye produktkategorier – udenfor deres nuværende fokus på musikken.
Hastighed allerede øget
“I det sidste år har vi fokuseret på at øge vores hastighed på produktudvikling og produktudgivelser”, fortæller Nick Millington til Engadget, og fortsætter:
“Jeg er virkelig stolt af at have lanceret Playbase, Sonos One og nu Beam indenfor en relativt kort periode”
Han forventer at Sonos fortsætter med produktlanceringer i dette højere tempo end tidligere, nu hvor de er blevet et aktieselskab.
Udover ny hardware har Sonos også tilføjet Alexa taleassistent og Airplay 2 musikstreaming til musiksystemet og Google Assistant på vej til lancering senere i år.
Airplay 2
Angående Airplay 2, så forklarer han at det ikke var muligt at putte i alle Sonos-produkter da det var for resourcekrævende, i forhold til tilgængelig computerkraft og RAM i disse produkter.
Særligt Sonos PLAY:1 blev af mange kunder anset som et forholdsvis nyt produkt. Selvom den er fra 2013, så er det et produkt der fortsat sælges. Men ifølge Sonos ville den højttaler ikke kunne håndtere Airplay 2 streaming i en stabil kvalitet.
Airplay 2 er tilgængelig til Sonos One, Sonos Playbase og Sonos Beam. Øvrige Sonos-højttalere kan dog spille Airplay 2 musik hvis de sidder i en gruppe med en eller flere af ovennævnte højttalere.