I 2. kvartal 2018 gik Spotify hele 10% frem på de vigtige Premium-brugere (betalende).
Musiktjenesten Spotify har netop annonceret deres seneste abonnementstal, og de indfrier forventningerne.
I 2. kvartal 2018 gik de 10% frem på Premium-brugerne, de betalende brugere der regnes vigtige for Spotify.
Antal betalende abonnenter gik frem fra 75 millioner i 1. kvartal i år til 83 millioner i 2. kvartal 2018.
Omsætningen steg med 26% til 1,27 mia. euro, svarende til omkring 9,5 mia. kroner omregnet. Omsætningen i kvartalet er mærket negativt af GDPR, persondataforordningen, der trådte i kraft i slutningen af maj.
På bundlinjen blev det til et minus på 90 mio. euro, hvilket faktisk er 10 mio. mindre end ventet af analytikerne; Men Spotify kæmper fortsat for at skabe overskud på musiktjenesten.
Nærmeste konkurrent på musikstreamingen er Apple Music der senest har rapporteret 50 mio. betalende brugere (maj 2018).
Se også: Apple Music har overhalet Spotify i USA