Netflix er godt nok gået frem i antal abonnenter, men ikke i det tempo der var forventet.
Netflix aktier tabte 13% i værdi umiddelbart efter fremlæggelsen af seneste kvartalsregnskab.
Årsagen er et nedslående kvartalsregnskab, der hverken levede op til Netflix egne forventninger eller analytikernes forventninger.
Der var ventet 1,2 mio. nye abonnenter i USA og 5,01 mio. i resten af verden.
Resultatet blev 0,7 mio. i USA og 4,5 mio. i den øvrige del af verden.
Dette på trods af at Netflix har øget markedsføringsbudgetterne i USA, og nu er tæt på at bruge $100 (omregnet 635 kroner) i omkostninger – for hver eneste ny abonnent der hentes i USA.
Netflix modsvar til udfordringerne med at hente flere abonnementer, eller medlemmer som de selv kalder det, er at øge investeringerne i eksklusivt indhold.
Alene i indeværende år forventes de at spendere op mod 13 mia. dollars på indhold, svarende til knap 83 mia. kroner.