Det er ikke nemt at prøve at lave en Netflix for biografer, ser det ud til.
Selv om MoviePass har fået et rekordstort antal brugere på ingen tid og nu er oppe på to millioner betalende medlemmer, bruger folk faktisk tjenesten mere end MoviePass måske havde forventet.
Fordi MoviePass rent faktisk betaler for folks biografbilletter, er en del af idéen bag forretningsmodellen, at nogle mennesker betaler det månedlige abonnement på ti dollar (lige over 60 kroner), men så ikke lige når at komme i biografen.
Men folk elsker tjenestens muligheder for at komme i biffen, og benytter sig rent faktisk af dem. Nogle kommer endda ind og ser en film om dagen, hvilket er den øvre grænse for forbruget. Og det betyder, at MoviePass lige nu kører med et gigantisk underskud på 150 millioner dollar.
Dertil kommer, at en uafhængig revision af firmaets finanser har vist, at de alternative omsætnings-metoder, som firmaet forsøger sig med, endnu ikke har haft den ønskede effekt.
Som Engadget også noterer sig, så er det dog langt fra unormalt, at startup-virksomheder ikke er rentable og bare brænder investor-penge af i de første år af deres eksistens. Spotify var f.eks. ikke engang begyndt at give overskud, før de gik på børsen.