Sonos’ møder HAY’s moderne design i et nyt samarbejde, der dypper Sonos One – mærkets første smartspeaker – i tre iøjefaldende farver: rød, grøn og gul.
Samarbejdet blev i dag afsløret på messen Salone del Mobile i Milano, hvor Sonos udstiller frugterne af projektet med det danske designfirma på HAY’s messeområde i Palazzo Clerici.
“HAY er et firma, hvis arbejde vi har stor respekt for, og hvis designfilosofi går godt i spænd med vores egen. I HAY har vi fundet en partner som vi både kan udforske og udvikle lyd som arkitektonisk element i hjemmet med”, siger Tad Toulis, Design VP hos Sonos.
“For mig er farve et af de mest afgørende redskaber i designprocessen, så det var meget vigtigt, at vi ikke bare skabte en farveskala, der så smuk ud. Farver kan skjules og forsvinde helt eller give kontrast – et større farvespænd har ikke bare en stor virkning i sig selv, men giver muligheden for at sammensætte hjemmet på nye måder. Højttalere fortjener at blive behandlet som møbler; stærke, uafhængige genstande, der kan falde i ét med rummet eller skille sig ud – funktionelt tilbehør til ethvert rum, som passer til forskellige behov og forskellige omgivelser”, siger Mette Hay, medgrundlægger af HAY.
Den lille kollektion bestående af de tre farvestrålende højtalere lander i Sonos’ egne butikker i New York, London og Berlin samt på webshoppen Sonos.com fra september 2018. Samarbejdet vil også blive forhandlet i Hay House på Strøget i København som en limited edition i et begrænset styktal.
Debutkollektionen holder sig til rød, grøn og gul, men flere farvevarianter er allerede under udvikling. Præcis som mærkets almindelige Sonos One-højtalere og nyere produkter, kommer også HAY-højtaleren til at understøtte Apples AirPlay2, når denne bliver tilgængelig i Skandinavien.
Højtalerne i HAY x Sonos-kollektionen koster 1.999 kroner.