Waoo har vundet markedsandele takket være stigende efterspørgsel på fiberbredbånd og nye innovative TV-produkter kombineret med et større dækningsområde. Selskabet havde i 2017 en vækst på 14 % og fastholder forventningen om et positivt resultat i 2018.
Fibernetudbyderen Waoo kom ud af 2017 med markant fremgang både i fiberbredbånds- og TV-forretningen. Selskabet voksede med ca. 40.000 fiberbredbåndskunder, og samtidig blev det til knap 10.000 flere TV-kunder. Samlet er der tale om en vækst på 14 %, og Waoo har nu flere end 300.000 kunder.
”Det er et yderst tilfredsstillende resultat på et meget svært, mættet marked, som vi kun kan være stolte over. Det viser, at vores produkter og priser er konkurrencedygtige, og at vi tilbyder det, som kunderne efterspørger,” siger adm. direktør Jørgen Stensgaard, Waoo.
Den markante vækst betyder, at resultatet for 2017 blev væsentligt bedre end forventet. Selskabet havde budgetteret med et underskud på 20-25 mio. kr. før skat for 2017, men resultatet blev et underskud på kun knap 12 mio. kr. Det er en klar forbedring i forhold til 2016, hvor Waoo havde et underskud på knap 17 mio. kr. før skat.
”2017 har været et godt år for Waoo. Vi har haft fokus på at sænke vores omkostninger samtidig med, at vi har levet op til vores erklærede mål om at være først med de nyeste produkter og tjenester inden for fiberbredbånd og TV. Det er vi lykkedes med, og resultatet er både flere kunder og bedre indtjening,” siger Jørgen Stensgaard.
Waoo blev i 2017 kåret som ’Danmarks bedste internet’ for sjette år i træk. På TV-siden var selskabet blandt de første til at tilbyde adgang til YouTube via TV-boksen og Cloud Record, som gør det muligt at optage programmer i skyen og afspille dem fra alle enheder. I slutningen af året har selskabet ændret sit TV-produkt og tilbyder som den første udbyder nu den store streamingpakke Viaplay Total i kombination med en TV-pakke.
”Det bliver kun mere tydeligt, at kunderne efterspørger stabilt internet – specielt trådløst – og kræver høj grad af fleksibilitet både hvad angår internet og TV. Kunderne forventer, at de kan tilpasse TV-seningen til netop deres behov, både i forhold til hvor og hvornår de vil se TV og ikke mindst hvilke kanaler, de har adgang til. Det er en trend, vi har set igennem længere tid, og som kun er blevet mere og mere udtalt. For at følge kunderne skal vi hele tiden udvikle os og prioritere skarpt, og det er medvirkende til, at vi hele tiden holder os forrest i feltet” siger Jørgen Stensgaard.
Waoo forventer fortsat fremgang i 2018 og et positivt resultat for hele året.
Fakta
|