På tværs af Norden er antallet af betalende kunder steget med 21 procent mellem 2016 og 2017.
Viaplay fortsætter med at vokse i Norden. Antallet af betalende kunder voksede med 21% mellem 2016 og 2017.
“Satsningen på egenproduceret indhold har været en stor succes, og vi vil fortsætte med at investere for at styrke vores ledende position i Norden”, fortæller Flemming Fjeldgaard, Head of Viaplay.
Frem til år 2020 vil der blive lavet 50 dramaproduktioner til Viaplay og TV3-kanalerne.
“2017 var Viaplays bedste år til dato, og højeste prioritet er nu at fortsætte væksten. For at gøre det, vil vi fortsætte med at investere i egenproduktioner. I 2018 vil vi præsentere endnu flere originale serier, blandt andet Friheden med Lene Maria Christensen og Lars Ranthe i hovedrollerne”, lyder det fra Flemming Fjeldgaard.
Som en del af væksten steg antallet af streams med 40,5% og i gennemsnit ser hver bruger 31,9 timer per måned på streamingtjenesten. Det er en stigning på 25%.
Viaplay i talNordisk vækst i 2016-2017 – Det totale antal kunder er vokset med 21 % Store skærme vs. mobil – Store skærme: 64% i 2017 mod 54% i 2016 Store skærme er defineret som TV eller en projektor. Mobil-visning inkluderer mobilenheder og tablets. Mest sete serier i 2017 i DK 1. Prison Break Sequel Mest lejede film 2017 (Nordisk niveau) 1. Fifty Shades Darker Mest købte film i 2017 (Nordisk niveau) 1. Vaiana (aka Moana) Mest sete sportevents 2017 i DK Juventus – Real Madrid, 3. juni (Champions League) |