Huawei fortsætter sin hurtige vækst, og stormer ind på en 25. plads på listen over verdens mest værdifulde brands.
Brand Finance har netop offentliggjort sin årlige rapport over ”The World’s most valuable brands”. Rapporten rangerer de stærkeste brands på verdensplan baseret på et Brand Strength Index (BSI), brandloyalitet og marketinginvesteringer.
I år er Huawei røget ind på en 25. plads på ”Top 500 most valuable brands”-listen og har derved rykket sig 22 pladser siden 2016, hvor Huawei fik en 47. plads.
Derudover blev Huawei også udnævnt blandt højdespringerne i YouGovs Brandindex i 2017. Huawei har forbedret sin såkaldt ”Advocacy-score” med 11.9 point, hvilket er det største spring bland alle brands i undersøgelsen.
Brand Advocacy-scoren udregnes ved, at respondenter svarer på, hvilke brands de vil anbefale til venner, familie eller kollegaer, og hvilke de vil anbefale dem at undgå. Ifølge YouGovs Brandindex hænger Huaweis Advocacy-score sammen med, at danskerne oplever, at de får god værdi for pengene, når de køber produkter fra Huawei.
Innovation skal sikre fortsat vækst
En del af Huaweis succes skyldes fokus på innovation. Hvert år investerer Huawei mere end 10% af sin omsætning i R&D. Sidste år bød på en række teknologiske gennembrud for Huawei, der bl.a. introducerede deres første smartphones med kunstig intelligens, ligesom de introducerede nye produkter inden for personlig sundhed.
Samtidig var 2017 også året, hvor Huawei indgik en række nye partnerskaber med designhuse og top producenter som Porsche Design, Pantone og Leica med fokus på at udvikle stærke og stilsikre produkter, som forbrugerne efterspørger.
Fra plads 47 til 25 tre år.
Her følger Huaweis rangering på ”Top 500 most valuable brands”-listen fra 2016-2018:
- 47. plads på Brand Finance Global 500 2016
- 40. plads på Brand Finance Global 500 2017
- 25. plads på Brand Finance Global 500 2018