Waoo vil bruge 2018 på at komme til at stå stærkere i København. Det fortæller direktør Jørgen Stensgaard fra Waoo. Det kan kun betyde én ting: Priskrig.
Elselskabernes tv- og bredbåndsudbyder Waoo har indtaget København, og det med priser der ligger op til 30% under de priser man kan købe bredbånd til hos den store konkurrent YouSee.
I 2018 vil Waoo satse endnu hårdere på at få endnu flere kunder i hovedstaden, uden at sætte præcise tal på hvad succeskriteriet er for væksten.
I et interview på finans.dk, fortæller direktør Jørgen Steensgård, at selvom man allerede har fået flere tusinde kunder i hovedstaden, er man efter det budget man havde lagt. Derfor vil man skrue op for dialogen med potentielle kunder, for at sætte hastigheden på tilgangen af nye kunder op.
Går efter boligforeninger
Henover sommeren 2017 har Waoo startet dialog med flere boligforeninger med gode slagtilbud på en 100 mbit forbindelse til 179 kr. Det er 90 kr. billigere end hvad YouSee tager for en tilsvarende forbindelse. En tredie konkurrent er Hiper, der tager 229 kr. for en 100 mbit forbindelse. Til gengæld tager Hiper kun 299 kr. for en 1000 mbit forbindelse baseret på YouSee’s coax.
“Prisen er den største faktor, når forbrugerne overvejer at skifte udbyder. Derfor er vores lave priser et vigtigt parameter. I starten vil det være en underskudsforretning, men på længere sigt forventer vi et positivt afkast”, siger Jørgen Steensgaard til finans.dk
At holde en konkurrencedygtig pris koster penge, og derfor er det at hente nye kunder for Waoo en underskudsforretning, der i 2016 havde et underskud på 16,7 mio. kroner.
Vil kun fiber
Da recordere.dk talte med direktør Jørgen Steensgaard fra Waoo i forbindelse med CES 2018 i Las Vegas spurgte vi om de ville gøre som Hiper, og tilbyde Waoo via YouSee’s coax, og det afviste Waoo.
“Vores kendetegn er høj kvalitet på hastighed, og derfor vil vi ikke tilbyde andet end fiberbaseret bredbånd”, fortalte Jørgen Steensgaard på det tidspunkt til recordere.dk.
Derfor vil de i første omgang kun være boligforeningerne, der vil nyde godt at priskrigen i København.
YouSee vil ikke svare igen med sænkninger på priserne, men i stedet hæve hastigheden på deres bredbånd til eksisterende kunder. Det fortæller bredhåndsdirektør Jacob Mortensen fra Yousee til finans.dk.