LG forventer en helt anderledes agressiv prissætning på OLED TV her i 2018.
OLED TV er blevet populære. En vare som mange gerne vil have. Men begrænset kapacitet i produktionsledet har hidtil sat en begrænsning på hvor mange der kunne sælges.
Ifølge Brancheforeningen Elektronik (BFE), blev det til et samlet salg på 9.000 OLED TV i Danmark, for perioden januar til november 2017.
Til sammenligning blev der i samme periode solgt 359.000 TV baseret på LCD-teknologi.
Ny og mere agressiv prissætning
Men en øget produktionskapacitet giver nu LG blod på tanden til at øge markedsandelen for OLED TV, og derfor teaser de allerede nu en mere skarp prissætning i 2018.
Det fortæller Erik Åhsgren fra LG til recordere.dk. Han er ansvarlig for lanceringerne på det nordiske marked (Go To Market Manager).
I år vil vi se en anderedes og mere agressiv prissætning på OLED TV fra LG, fortæller han til recordere.dk, uden dog at komme med eksempler på hvor skarpe priserne bliver.
Vi vender tilbage med pris og tilgængelighed på LG OLED senere.
- TEST: JBL Tune 220TWS trådløse in-ear hovedtelefoner
- Det så vi også på CES – tendenser og pudsigheder
- Hvad har OnePlus i ærmet til på mandag?
- Lås cyklen op med dit fingeraftryk
- Nu kan AirPods også få skum-ørepropper på (hands-on)
- Nu skal din grill også være smart
- VIDEO: Sådan virker Samsung Object Tracking Sound og Q-Symphony
- Panasonic introducerer nyt design til VR-briller
- Hands-on: Mobvois nye øretelefoner kan modtage telefonopkald med et nik
- Vuzix’ nyeste AR-briller viser vejen mod fremtiden (hands-on)