Det ser ud som om, Amazon har en stor nyhed undervejs til Alexa.
Firmaet har sluppet en ny tv-reklame løs, som skal fungere som en slags teaser for den reklame, firmaet forventes at vise under Super Bowl, der finder sted 4. februar.
I USA er der tradition for, at Super Bowl-reklamer er noget særligt, fordi det er de dyreste reklameminutter på amerikansk tv på grund af de høje seertal. Derfor lancerer firmaer ofte nye kampagner eller sågar produkter under Super Bowl.
Det er Amazons første Super Bowl-reklame, så forventningerne er høje. At selveste Amazons CEO, Jeff Bezos, er med i reklamen, siger måske også noget om satsningen.
Men vi ved naturligvis stadig ikke, hvad Amazon har tænkt sig at reklamere for. Det kunne dog være muligheden for at skifte Alexas stemme ud. Alexa er efterhånden den eneste af de dominerende, virtuelle assistenter, der ikke har en mandlig stemmefunktion, for eksempel.
I reklamen mister Alexa stemmen, men en meget lidt troværdig Amazon-medarbejder forsikrer Jeff Bezos, at de har erstatningerne klar. Der er lagt op til, at disse erstatninger ikke kan stå op imod Alexa, hvilket taler imod en ny stemmefunktion.
Men vi finder først ud af, hvad Amazon egentlig har tænkt sig at reklamere for 4. februar.