I 2018 rykker kunstig intelligens (Artificial Intelligence) ind i LG-produkterne, så de kan blive klogere på jeres vaner.
LG ThinQ hedder nyheden der skal gøre LG-produkterne mere smarte. Det er AI (Artificial Intelligence = kunstig inteligens) puttet ind i forbrugerprodukter.
Det betyder at produkterne vil kunne lære over tid, eksempelvis om hvordan de benyttes i jeres hjem, og så vil de enkelte produkter kunne kommunikere med hinanden.
I ThinQ-produkterne vil LG kombinere AI fra 3. part med deres egen AI-teknologi der hedder DeepThinQ.
“The purpose of the ThinQ brand is to highlight that LG intelligent products are always thinking of you in order to make your life better”, fortller Han Chang-hee, chef for global markering hos LG, og fortsætter:
“AI is the next frontier in technology and as a leader in home appliances and consumer electronics, we have a responsibility to make AI more approachable and less intimidating”.
Så det LG ønsker med AI er at få produkterne til at assistere bedre i hverdagen, men på en måde så den kunstige intelligens bliver mere hjemmevant og mindre skræmmende.
Det bliver ikke kun hvidevarer som køleskabe, vaskemaskiner og robotstøvsugere der kommer med ThinQ. LG fortæller at AI rykker ind i en bred palette af de produkter der annonceres på CES-udstillingen til januar, så forvent også at se det taget i brug i f.eks. næste års tv-produkter.
- TEST: JBL Tune 220TWS trådløse in-ear hovedtelefoner
- Det så vi også på CES – tendenser og pudsigheder
- Hvad har OnePlus i ærmet til på mandag?
- Lås cyklen op med dit fingeraftryk
- Nu kan AirPods også få skum-ørepropper på (hands-on)
- Nu skal din grill også være smart
- VIDEO: Sådan virker Samsung Object Tracking Sound og Q-Symphony
- Panasonic introducerer nyt design til VR-briller
- Hands-on: Mobvois nye øretelefoner kan modtage telefonopkald med et nik
- Vuzix’ nyeste AR-briller viser vejen mod fremtiden (hands-on)