”Jeg har lavet en fejl. En ærlig fejl. Nu gør vi det rigtige for at gøre kunderne glade igen.”
Sådan siger Rory Dooley, der er chef for Logitechs Harmony-division til Wired. Det sker efter at firmaet er kommet ud i stormvejr på grund af en beslutning angående produktet Link fra 2011.
Link er et system til hjemmestyring, der bliver lukket ned til marts ifølge en e-mail, som Logitech har sendt ud til kunderne. Dermed bliver alle Link-enheder ubrugelige, og det har en del kunder naturligvis ikke været særligt glade for.
Så nu lover Logitech i stedet, at alle Link-ejere kan få en Hub-enhed som et plaster på såret. Logitech har ifølge The Verge tidligere lovet at give alle, der havde købt en Link for nylig, og som derfor stadig var under garanti, en Hub. Alle andre kunne købe en Hub med 35 procents rabat.
Men nu vil Logitech i stedet blot give en Hub til alle Link-ejere, ”uanset om de er registreret i vores database eller ej”, som Dooley siger.
Hvis man har en Link liggende, som man har købt for længe siden, kan man altså få den ombyttet til en helt ny Hub, blot ved at sende den ind til Logitech.