Bang & Olufsen forbereder et salg af flere produkter udenom B&O-butikkerne.
Mens B&O lukker flere af egne butikker verden over, så forbereder de et øget salg via internettet.
I dag er det kun B&O PLAY produkter der kan købes udenfor B&O-butikkerne, men i fremtiden bliver det måske også muligt lige at impulskøbe et par BeoLab 50 en sen aften.
Bang & Olufsen ser muligheder i også at sælge de dyrere luksusprodukter via nettet, som et suplement til butikkerne.
“Vi begynder at bygge en mere digital distribution. Hidtil har vores digitale salg været primært af B&O Play-produkter. Det har i høj grad været Amazon i USA og TMall i Kina. Nu kigger vi på, hvordan både Play og Bang & Olufsen-mærket kan komme til at spille en større rolle digitalt”, fortæller Henrik Clausen, adm. direktør i B&O, til Berlingske.
Bang & Olufsen har ansat 31-årige Christian Birk i en nyoprettet stilling som CDO (Chief Digital Officer) og hans opgave bliver at få selskabet gjort mere digital i salgsledet.