Elgiganten øgede omsætningen med næste 400 mio. men gik tilbage på bundlinjen.
I et år hvor konkurrencen med Power virker mere synlig, der er det lykkedes Elgiganten at sælge mere.
Den samlede omsætning i Danmark steg med næsten 400 mio. kr. til i alt 5,9 mia. kr. for regnskabsåret 2016/17.
Samtidig investeres i fremtiden med nye tiltag, der skal gøre både sortiment og kundeoplevelse endnu bedre, fortæller Elgiganten.
Den hårdede konkurrence og udgifterne til investeringer betød dog at Elgiganten tjente færre penge i seneste regnskabsår.
Efter et rekordoverskud på 161 mio. kr. i foregående regnskabsår, der faldt overskudet til 93 mio. kroner i seneste.
“Vi er meget tilfredse med resultatet for regnskabsåret 16/17, hvor vi vokser kraftigt, mens det danske elektronikmarked bakker. Det skyldes i vid udstrækning det langsigtede arbejde, vi har gjort internt med kunden i fokus”, fortæller Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.
Tilfredshed og flere produkter på hylderne
Elektronikkæden er tilfreds med at øge omsætningen, i et marked der samlet set ikke vokser. De ser også en øget interesse for at handle på nettet og afhente varen i en af de fysiske butikker.
“Vi ser en meget stærk sammenhæng mellem øget e-handel og salget ude i varehusene. Flere og flere laver research på nettet inden de køber, eller også bestiller de online og henter i varehuset. Den lette tilgængelighed er meget vigtig for kunderne”, slutter Peder Stedal.
Et område som Elgiganten også har fokus på i indeværende regnskabsår, er at få flere produkter på hylderne. Det samlede sortiment af varenumre øges fra ca. 13.000 til ca. 20.000.