Når det gælder solgte enheder er kineserne foran deres amerikanske rivaler i wearables-markedet.
Xiaomi har nemlig slået både FitBit og Apple i globalt enhedssalg. Det viser tal fra Strategy Analytics, der har trukket salgstal ud af de informationskilder, de har i fabrikationsmiljøet i østen
De viser, at FitBit i samme periode sidste år var den klare vinder. Her sad de på 29 procent af markedet, og der stod dermed for næsten hver tredje wearable, der blev solgt globalt. Xiaomi var nummer to med 15 procent af markedet, og Apple havde 9 procent.
Men FitBit går i gennem en krise lige nu, og det betyder, at de har mistet en hel del markedsandele. Faktisk næsten halvdelen af markedsandelene, for de ligger nu helt nede på 16 procent. Og lige over dem, fordi de har haft vinde i sejlene, ligger Xiaomi med 17 procent af markedet.
Apple ligger stadig nummer tre, men i årets første kvartal solgte de faktisk mere end både Fitbit og Xiaomi. Derfor forventer Strategy Analytics, at Apple kan indtage førstepladsen igen i næste kvartal, når Watch Series 3 forventes lanceret.