Det respekterede amerikanske forbrugermagasin Consumer Reports vil ikke længere anbefale nogen af Microsofts laptops og tablets.
Husker du sagen om dårlig batteritid på de nye MacBook Pro, hvor et forbrugermagasin påpegede problemerne? Til sidst fandt Apple fejl i deres software og fik det løst.
Det var det anerkendte amerikanske forbrugermagasin Consumer Report der var på banen dengang, og nu er de ude med kritik igen.
Denne gang er det fire af Microsofts Surface laptops der står for skud. Consumer Report har nu fjernet deres anbefaling af produkterne:
- Microsoft Surface Laptop (128 GB)
- Microsoft Surface Laptop (512 GB)
- Microsoft Surface Book (128 GB)
- Microsoft Surface Book (512 GB)
I samme ombæring skriver de at de ikke længere kan anbefale nogen laptop eller tablet fra Microsoft.
Årsagen er at den forventede levetid er dårligere end andre mærker. Consumer Report anslår at 25% af de Microsoft-produkter vil fejle indenfor de første 2 år.
“Consumer Reports is removing its “recommended” designation from four Microsoft laptops and cannot recommend any other Microsoft laptops or tablets because of poor predicted reliability in comparison with most other brands”.
Holdbarhedsindeks
Consumer Reports benytter brugerundersøgelser i deres bedømmelse af forventet levetid.
De spørger abonnenterne om vaner, detaljer om hvordan de bruger produkterne, og det sammenholdt med elementer som byggekvalitet og matrialer på de enkelte produkter, giver en score på forventet holdbarhed.
Tidligere scorede Microsoft højt på det holdbarhedsindeks. Men med de seneste produkter skraber de bunden.
Det er en markant forskel for Microsoft fra sidste år til nu, og de seneste produkter scorer altså så dårligt at Consumer Reports ikke længere kan anbefale nogen laptops eller tablets fra Microsoft.
Deres begrundelse kan læses her.
Consumer Report: “The new studies of laptop and tablet reliability leverage data on 90741 tablets and laptops that subscribers bought new between 2014 and the beginning of 2017”. “Predicted reliability is a projection of how new models from each brand will fare, based on data from models already in users’ hands”. |
Se også