YouSee har vinket farvel til 56.000 tv-kunder indenfor det seneste år, primært pga. ‘cable cutting’.
TDC-gruppen har sagt farvel til 56.000 tv-kunder indenfor det seneste år, heraf alene 23.000 i 2. kvartal 2017. I tallene for seneste kvartal ligger dog også tab af en stor forening med 8.000 kunder.
TDC skriver selv i seneste regnskab at tallet på de 56.000 skal ses som et udtryk for et stigende antal “cord-cutting”, altså kunder der fravælger at få leveret tv-signaler via kabel.
“Vi er fuldt opmærksomme på tendenserne i tv-markedet, og vi ser det som vores rolle at være stedet, hvor man som forbruger kan samle alt sit indhold, om det så er tv, en streaming-tjeneste eller en kombination. Derfor har vi også sat mere tryk på udrulningen af vores tv-boks, som i det seneste kvartal har haft de bedste salgstal indtil nu”, fortæller koncernchef i TDC Group, Pernille Erenbjerg.
Udover kabelklipperne så barberes også i udbuddet, altså hvilken tv-pakke der abonneres på. Mere end hver 3. tv-kunde hos YouSee nøjes med grundpakken nu.
Populær tv-boks
Der er kommet gang i udlejningen af den nyeste YouSee-boks (model Humax YSR-2000).
Efter en forsigtig start, der ikke levede op til målsætningerne for udbredelse af boksen, der rykker tv-boksen nu ind i flere og flere hjem.
I seneste kvartal blev det til 24.000 styk, en fremgang på 30% i forhold til kvartalet før. Et kvartal hvor det for første gang blev muligt at leje flere tv-bokse per husstand, via et familie-abonnement til kr. 99/måned for op til 5 tv-bokse.
Her er YouSee blevet hjulpet af en ny og enklere bestilling, hvor det hele kan klares fra hjemmesiden.