Måske er det ved at være slut med begrænsningerne for den mobile platform, når det gælder spil.
Spil-streaming, hvor alle de krævende beregninger sker på store servere i skyen, vinder mere og mere frem, og nu har en af spillerne på området, LiquidSky, taget et stort skridt fremad.
LiquidSky tilbyder en slags Spotify for spilstreaming og har netop sat den nyeste version af deres app, LiquidSky 2.0 i beta på Google Play Store. Løftet her er, at et hvilket som helst spil nu kan spilles på Android, fordi du simpelthen får en dedikeret virtuel pc i skyen at spille på.
Det betyder, at streamede spil som dem fra Steam, Blizzard eller Origin kan køres via LiquidSky på enhver Android-telefon. Der er ifølge LiquidSky ikke tale om en remote desktop-løsning.
I stedet kører LiquidSky 2.0 via IBMs cloud-tjeneste, der kan skalere op baseret på efterspørgslen. Der er altså ikke tale om at firmaets egne servere bliver belastet, og IBMs sky-netværk kan også placere den virtuelle pc i et datacenter så tæt på brugeren som muligt og give minimal forsinkelse.
Der skulle nu være så lidt latency i LiquidSky-tjenesten at det er muligt at spille helt som normalt. Firmaet kører allerede en betatest på Windows, men har altså nu åbnet op for en åben beta på Android.
Vi har ikke haft mulighed for at teste, om hastigheden er så hurtig og forsinkelsen så umærkelig, som LiquidSky påstår, men hvis nogle af læserne har erfaringer med LiquidSky 2.0, så smid dem endelig ned i kommentarsporet.