Når du til næste år sætter dig til at se VM i fodbold fra Rusland, kan det være, du ikke sætter dig foran TV’et.
I stedet kan det være, du vil følge det på sociale medier som Facebook, Twitter eller Snapchat.
De tre er verdens største ikke-professionelle sociale medier, og de ligger angiveligt lige nu i en budkrig om at få rettighederne til at transmittere fodboldkampe ud via de sociale medie-platforme. Det skriver Bloomberg.
Nyhedsbureauets kilder handler om de amerikanske rettigheder, som de tre selskaber er i gang med at prøve at få hjem via Fox, der har TV-rettighederne. Men det betyder ikke, at de tre sociale medier ikke har gang i lignende forhandlinger i Europa.
Eller at man ikke vil kunne bruge en VPN og kigge med ad den vej, selv uden et kabel-abonnement. Mange af de sports-events, Twitter har haft succes med at streame, har f.eks. kunnet ses fra Europa.
Mere end tre milliarder mennesker så med i 2014, da VM foregik i Brasilien, mest på tv. VM i fodbold er dermed den mest sete sportsbegivenhed i verden.