Netflix er den ubestridte konge af videostreaming.
Ved firmaets seneste regnskabsfremlæggelse blev det offentliggjort, at Netflix nu har lige under 104 millioner abonnenter over hele verden.
Når man overvejer, hvor lang tids forspring de har haft der, er det måske ikke så overraskende at tæt på halvdelen af disse er i Netflix’ hjemland. 50 millioner amerikanere abonnerer på Netflix, hvilket er lidt under hver sjette amerikaner.
Når man tager i betragtning, at der som regel kun er ét Netflix-abonnement pr. husstand, og at der også tælles babyer og meget gamle mennesker med i USA’s befolkningstal, betyder det, at en meget høj andel af USA’s husstande har et Netflix-abonnement.
Hvis man tager udgangspunkt i den amerikanske føderalstats egne statistikker, er der lidt over 125 millioner husstande i USA, og hvis hver af de 50 millioner abonnenter er repræsentative for en husstand, er det altså 40% af alle amerikanske hjem, der har et Netflix-abonnement. Det bliver dog først et rigtigt imponerende tal, når man sammenligner med, hvor mange amerikanske hjem, der har et gammeldags kabel-abonnement. Det er nemlig omkring 42,5%. Netflix-abonnementerne er altså tæt på at overhale kabel-abonnementer i USA.
Men det går også fint udenfor USA. For første gang i år kan Netflix nemlig præsentere et overskud fra deres internationale forretning.