Kvindefodbolden når nye seerhøjder her under EM. 3 af årets 5 mest sete fodboldkampe på dansk tv er kvindefodboldkampe.
Seerinteressen for kvindefodbold nåede nye højder, da Danmark mandag aften kvalificerede sig til EM-kvartfinalen efter en sejr over Norge. Det skriver TV 2.
Flere end 700.000 danskere så med i slutningen af kampen, som i gennemsnit havde 555.000 seere. 38 procent af de danskere, som havde tændt for fjernsynet mandag aften, fulgte EM-kampen på TV 2.
Med 555.000 seere i snit er kvindelandskampen mod Norge årets næstmest sete fodboldkamp på dansk tv kun overgået af herrernes VM-kvalifikationskamp mod Rumænien på Kanal 5 i marts (684.000 seere og en seerandel på 33 procent).
“Det er utroligt flotte tal, og det viser igen, at fodbold gør det godt på TV 2. I det hele taget har vi oplevet stor EM-interesse på både TV 2 SPORT og TV 2, og vi har taget EM meget seriøst fra første fløjt”, fortæller eventchef Allan Hvid, TV 2 SPORT, og fortsætter:
“Vi har dækket de danske kampe med studie og optakt på stadions samt direkte udsendelser fra landsholdslejren, hvilket, jeg tror, belønner sig nu. Og så er det i øvrigt dejligt at arbejde med de danske landsholdsspillere, som giver meget af sig selv og bringer godt humør ind i vores udsendelser”.
Kvindebold hitter på TV i årTre af årets mest sete fodboldkampe er kvindefodboldkampe Årets fem mest sete fodboldkampe (gennemsnit af 1. og 2. halvleg) på dansk tv er p.t.: – Kanal 5: VM-kvalifikation Danmark-Rumænien 684.000 seere – seerandel 33% Længere nede på listen finder man herrernes EM-kvalifikationskamp mod Kasakhstan (370.000 seere på Kanal 5) og Champions League-finalen mellem Real Madrid og Atletico Madrid med 368.000 seere på TV3+. Kilde: TV 2 |