TV 2 er på vej med et billigere Play-abonnement hvor der sendes reklamer. Lanceres til efteråret.
TV2 er rykket tættere på et billigere og reklamefinansieret abonnement på streamingtjenesten TV2 Play.
Ideerne til den model blev allerede luftet i november sidste år, hvor TV2’s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen, fortalte om planerne til Børsen:
“Vi vil tage alt det bedste fra den digitale verden og give brugerne en fantastisk oplevelse med kombinationen af danske programmer og samtidig relevante reklamer, som man kender dem fra tv”.
Før hver udsendelse streames, på mobil, computer, tablet eller TV, der vises enkelte udvalgte reklamer. En personlig reklameblok målrettet den der ser med.
Nu skriver Finans at det fra efteråret bliver muligt for brugere af TV 2 Play at vælge det nye abonnement med reklamer, som et alternativ til det store abonnement uden.
Prisen omtales ikke i forbindelse med den seneste udmelding; Men sidste år fortalte Flemming Rasmussen at de arbejdede med en pris på kr. 99/måned mod normalt kr. 129/måned. Altså en besparelse på 30 kr/måned mod at se en reklame før hver udsendelse der streames.
TV 2 forventer at hente flere brugere ind på TV 2 Play med det nye abonnement. I dag har streamingtjenesten omkring 300.000 abonnenter.