Med en stigning på 0.7% på omsætningen er direktøren for TDC optimist, men med et fald på 22.000 TV kunder alene i første kvartal af 2017, må det være et skævt smil hun har.
TDC har netop udsendt en pressemeddelse, hvor de fortæller om resultatet for de første tre måneder af 2017, og selvom omsætningen er steget en smule, så må det bekymre at selskabets kerneforretning bløder kunder i store tal.
22.000 TV kunder er forsvundet på de første tre måneder af 2017, og det er et tendens som også kan ses hos andre TV udbydere.
Men direktøren betragter selv det som et tilfredsstillende resultat.
“Det er et tilfredsstillende resultat, som bekræfter, at vi er på rette vej i vores arbejde med at stabilisere forretningen i 2017. Over en bred kam ser vi forbedring i de finansielle nøgletal”, fortæller koncernchef Pernille Erenbjerg fra TDC Group.
Og der er grund til tilfredshed, for omsætningen for første kvartal lander på 5.2 mia. kroner.
Du lan læse hele pressemeddelsen nedenfor:
Der er positive takter i TDC Groups danske forretning, hvor udviklingen i bruttofortjenesten er på det bedste niveau i seks år. Det fremgår af regnskabet for de tre første måneder af 2017. TDC Groups regnskab for årets første kvartal viser væsentlig forbedring i den danske forretning. Trods fortsat intens konkurrence på det danske marked, vokser bruttofortjenesten i den danske mobilforretning for andet kvartal i træk, og udviklingen i bruttofortjenesten for hele den danske forretning er på det bedste niveau i seks år. Koncernens samlede omsætning går frem og stiger 0,7 pct. sammenlignet med året før. – Det er et tilfredsstillende resultat, som bekræfter, at vi er på rette vej i vores arbejde med at stabilisere forretningen i 2017. Over en bred kam ser vi forbedring i de finansielle nøgletal, fortæller koncernchef Pernille Erenbjerg fra TDC Group. Dermed leverer TDC Group et regnskab helt i tråd med strategien ’Altid enklere og bedre’, som i 2017 fokuserer på at stabilisere forretningen som basis for vækst de kommende år. Kundetilfredshed stiger – Vi oplever en stigning i kundetilfredsheden, og vi ser også synlige resultater af vores arbejde for at give kunderne en bedre oplevelse, når de er i dialog med os. Ikke mindst hos Telmore og Get, der for nylig har vundet priser for bedste kundeservice i henholdsvis Danmark og Norge, siger Pernille Erenbjerg. I første kvartal faldt antallet af support-kald til kundeservice markant. Her var der 9 pct. færre kald end samme periode et år tidligere. Positive takter – Der er flere positive takter i regnskabet, men jeg er især glad for, at vi nu ser tegn på bedring i det ellers meget udfordrende danske marked, kundetilfredsheden stiger, og Get leverer fortsat høje vækstrater i Norge, siger Pernille Erenbjerg. For både omsætning og driftsresultat er der tale om en markant forbedring i forhold til udviklingen i 2016, hvor de faldt henholdsvis 4,1 pct. og 10,5 pct. sammenlignet med året før. – Vi er dog kun et enkelt kvartal inde i året, og nogle af de større udfordringer og usikre faktorer venter i de kommende kvartaler. Det er endnu uvist, hvilken effekt den kommende europæiske roaming-regulering får, ligesom vi også står foran et stort udbud på det offentlige marked, som kan få betydelig effekt på vores indtjening i de kommende år, siger Pernille Erenbjerg. |