Med et nyt opkøb viser Spotify, at de virkelig mener, at fremtiden ligger i anbefalinger.
Spotify har allerede lavet et stort opkøb i den retning, nemlig af Echo Nest, hvis anbefalings-teknologi for længst er blevet integreret i Spotify-interfacet.
Men nu har de også købt startup’en MightyTV.
Rec.dk mødte faktisk MightyTV-holdet på CES i år under CES Unveiled-eventen, hvor de fortalte om deres anbefalingsteknologi. Denne brugte maskinlæring til at udvælge ting, du formentlig gerne vil se, på tværs af streamingkanaler og almindelige tv-kanaler.
Men nu er MightyTV lukket, kan man læse på deres hjemmeside, og hos Spotify kan man læse en pressemeddelelse om, at det lille MightyTV-hold nu kommer ombord hos Spotify.
Det lader til at være holdet og deres talenter, snarere end teknologien, der har motiveret Spotify til at købe MightyTV. Holdet bag er nemlig specielt gode til anbefalings-teknologi, og det er et fokusområde for Spotify.
F.eks. meddeler Spotify, at MightyTV-stifteren Brian Adams skal arbejde med reklame- og marketingdelen af Spotify og dermed f.eks. være med til at gøre reklamerne på gratis-abonnementet mere præcist skræddersyet til lytteren.