CES 2017: Samsung lancerer nye personlige tjenester på Smart TV.
De nye tjenester på Samsung Smart TV vælger selv indhold ud fra brugen af Smart TV og præferencer for indhold.
“At Samsung, one of our top priorities is ensuring that we are closely in tune with what consumers want and need from their smart devices and electronics”, said Won Jin Lee, Executive Vice President for Visual Display Business hos Samsung Electronics, og han fortsætter:
“With that in mind, we continue to innovate our Smart TV offering in order to provide the content experiences that our customers have come to know and expect from Samsung.”
Sport, musik og streaming TV
Kategorierne har de døbt ‘Sports’, ‘Music’ og ‘TV Plus’.
Sport-tjenesten vil samle information om hvor ens yndlingssport sendes, og vise sendeplan, resultater mm. under en samlet enkel navigering. Det kan være sammen med lokale partnere på indholdssiden.
Musik-tjenesten vil hjælpe med at søge musik frem, assistere med at identificere musik i TV-programmer og foreslå nyt til lytning. Der samarbejdes med Spotify, Napster, Deezer m.fl. musiktjenester. Ved premieren er det tilgængelig i Frankrig, Tyskland, Storbritanien, Italien, Spanien, USA og Sydkorea.
‘TV Plus-tjenesten er IP TV streamet til TV’et med yndlings tv-serierne. Den er lanceret i Asien og USA nu og kommer til Europa til april. Samsung indgår partnerskaber med lokalt tilgængelige streamingtjenester om at levere indholdet på TV Plus.
Om en eller flere af disse nye tjenester også dukker op i Danmark senere vides endnu ikke.