Netflix bliver bedre på TV, hvor en ny forhåndsvisning giver nye muligheder i jagten på noget godt at se.
Research lavet af Netflix viser at de i gennemsnit kun har cirka 90 sekunder til at hjælpe kunderne videre, når streamingtjenesten tjekkes ud for interessant indhold at se, inden der “zappes” videre efter andet tv-indhold.
Her håber Netflix at kunne fange interessen hos endnu flere zappere, ved at tilbyde hurtig preview af de film og tv-serier der browses i tv-afspilleren.
Så nu bliver video-forhåndsvisning en integreret del af søgeoplevelsen.
Der er altså ikke tale om teasere eller traditionelle trailere. Derimod er det specialdesignede sammenklip, som hjælper Netflix-brugere med nemmere at træffe et valg ved at give indblik i historien, karaktererne og stemningen i en titel.
Netflix har testet funktionen og fundet at den virker. Der ledes mindre og ses mere på streamingtjenesten, med de nye muligheder for hurtigt af afgøre hvad der er “hot or not”.
Det nye TV-interface på Netflix er lanceret i dag verden over, men der går op til et par uger inden det er rullet ud til alle.