Samsung fejrer 3-året for buede TV med at erklære at de er kommet for at blive.
For 3 år siden lancerede Samsung de første buede TV til hjemmet, og blev dermed blandt de første til at tilbyde et alternativ til de flade tv-skærme.
Nu erklærer Samsung at de buede TV er kommet for at blive.
For at underbygge det så benyttes de seneste salgstal for TV på 55″ eller derover i Norden:
De fortæller ifølge Samsung at en tredjedel af alle solgte high end-TV på 55 tommer eller mere i Norden i 2015 var buede. Altså af dem der stod Samsung på.
For Danmark er tallet lidt højere. Her er andelen af buede TV hos Samsung på 37%, når der ses isoleret på high end TV på 55″ eller derover.
“En del af Samsungs målsætning er at kunne tilbyde et bredt sortiment til vores kunder. Alle produkter behøver ikke have bred appel, og der skal være lidt til forskellige underholdningsbehov”, fortæller salgschef for TV hos Samsung Danmark, Christian Skøtt, og fortsætter:
“Især blandt de designorienterede forbrugere, der søger noget lidt ud over det sædvanlige, oplever vi efterspørgsel på de buede TV”.
Andre TV-producenter har forsøgt sig med buede TV uden større succes, og så sent som i februar kunne en stor producent som Philips (TP Vision) erklære buede TVs død på det europæiske marked. Sony og Panasonic har også forsøgt sig på det marked angiveligt uden større held.
Se også
BFE: Buede TV er et premium produkt
Branchen i åben krig om at erklære buede TV døde
Philips: Buede TV dør i Europa nu