Det er ikke kun amerikanerne, der er interesserede i den noget aparte præsident-valgkamp mellem Hillary Clinton og Donald Trump.
Søndagens tv-debat blev dækket af tv-stationer verden over, men mange valgte at se den på nettet i stedet. Rigtig mange.
Faktisk har debatten fået 124 millioner views på YouTube, fortæller Googles streaming-tjeneste Det interessante ved dette tal er, at det viser med al tydelighed, at nettet kan konkurrere med – og nogle gange overhale – tv.
På tv vurderedes antallet af seere til at være omkring en femtedel af den amerikanske befolkning, 63 millioner seere.
Det skal dog siges, at tv stadig er nummer ét, når det gælder om at se tingene live. Der var nemlig kun gennemsnitligt 1.5 millioner mennesker, der kiggede med på én gang, mens debatten kørte, meddeler YouTube. Og hvor de 124 millioner YouTube-views er 40% mere end den forrige tv-debat i september, så var der faktisk flere live-seere til den (2 millioner) på YouTube.
Forklaringen ligger nok dels i, at mange mennesker fra forskellige tidszoner rundt om i verden har set debatten på YouTube senere. Og dels i, at den foregik på en søndag aften. Der er trods alt en del mennesker, der skal op og arbejde næste morgen – og så var der i øvrigt også Westworld på HBO.