Chefen for det succesfulde subbrand B&O PLAY, Henrik Taudorf Lorensen, takker af og forlader Bang & Olufsen.
B&O PLAY, eller Beoplay, er blevet et populært subbrand hos Bang & Olufsen. Et område i vækst der nu har rundet 1 milliard i omsætning.
Siden lanceringen tilbage i 2012 der har B&O PLAY været i vækst og udgør nu en væsentlig del af forretningen hos den danske elektronikproducent.
“Jeg vil gerne takke Henrik for hans væsentlige bidrag til at opbygge B&O PLAY til et succesfuldt selskab med en omsætning på DKK 1 milliard”, fortæller adm. direktør i Bang & Olufsen, Henrik Clausen, og fortsætter:
“B&O PLAY er i dag en væsentlig del af den overordnede Bang & Olufsen forretning. Henrik Taudorf Lorensen efterlader et solidt grundlag og en forretning der nu er klar til at ekspandere yderligere”.
Den ‘Henrik’ der takkes er Senior Vice President Henrik Taudorf Lorensen, der har ledet B&O PLAY siden begyndelsen, og Bang & Olufsen har nu indledt jagten på hans afløser.