Samsung vil ikke længere være musikstreaming-udbyder.
Sydkoreanerne vil i næste måned lukke deres Milk Music-tjeneste ned. Tjenesten har været tilgængelig for brugere af Samsungs smartphones og tablets i USA, Sydkorea, Australien, New Zealand, Kina og Malaysia.
I stedet vil Samsung angiveligt satse på en model, hvor de ifølge en pressemeddelelse vil gøre ”investere i partnere for at integrere de bedste streamingtjenester endnu mere i GALAXY-familien”.
Dermed kan beslutningen også få betydning for danske GALAXY-brugere. Hvis Samsung gør alvor af ovenstående, og det ikke bare er PR-snak, kan vi måske fremover se udvidede brugsmuligheder integreret med GALAXY-hardwaren i streamingapps, vi allerede kender, fra Spotify til Deezer.
Det kan også betyde, at Samsung i stedet vil købe sig ind i en musikstreaming-tjeneste – måske kan Jay-Z således sælge Tidal til Samsung i stedet for Apple, som han p.t. prøver på.
Milk-brandet er i det hele taget på vej væk. Brugere af Samsungs VR-briller vil vide, at videoafspilleren Milk VR for nylig blev omdøbt til Samsung VR.