Mærke og design er ikke det allervigtigste ved smartphone-valget, hvis man spørger danskerne.
Sony har undersøgt hvad vi vægter mest ved valg af en ny smartphone, og det er hverken Android eller Apple iOS, eller nogen af de øvrige mobil OS.
Vi vil ihvertfald ikke indrømme at være bundet til et bestemt mærke, operativsystem eller design – når vi bliver spurgt. Vi kan godt lide opfattelsen af at være fri.
Så direkte adspurgt vægter danskerne ikke den slags højest. Istedet vil vi gerne have bedst mulig batteritid.
Lige efter batteriets levetid følger pris og dernæst lydkvaliteten.
”Selvom resultatet af vores undersøgelse nok virker en smule overraskende, giver danskernes valg af batterilevetiden ganske god mening”, fortæller Morten Johansen, marketingchef hos Sony Mobile i Danmark.
Han pointerer at med alt det vi bruger smartphonen til i dagligdagen er det vigtigt at den holder strøm og ikke er afhængig af en lader og et strømstik i nærheden.