Netflix tester reklamer nu. Bl.a. for udvalgte abonnenter før “Orange is the New Black”.
Det måtte vel komme: Nu tester Netflix egen-reklamer i deres streaming-tjeneste.
Er der noget Netflix er blevet kendt for, så er det en streaming-tjeneste der er fri for reklamer. Såvel de kommercielle reklamer som egen-reklamerne.
Dette er en praksis som abonnenterne virker glade for, selv i hjemlandet USA hvor de ellers er vant til lidt af hvert indenfor tv-reklamer.
Men nu tester Netflix også på reklamer, det skriver Motherboard.
Det der iøjeblikket testes overfor udvalgte kunder er reklamer der kører før og efter streaming af en tv-serie eller film. For nuværende afprøver de kun egen-reklamer før og efter deres egne tv-serier som “Orange Is the New Black” og “House of Cards”.
Netflix bekræfter overfor magasinet Motherboard at der testes på denne type egen-reklamer, men at det kun er for udvalgte brugere og at det – indtil videre – udelukkende er tests.
“Vi udfører en test for at reklamere for egne originale udsendelser”, fortæller Netflix til Motherboard, og fortsætter: “Som med alle produkt-tests ved vi endnu ikke om det er noget der kommer ud til alle”.
Så foreløbig kun en test af egen-reklamer og et forsøg der måske forbliver ved forsøget. Det kan kun tiden vise.
Opdatering
Netflix-boss Reed Hastings forklarer nu at reklamerne alene handler om at vise egen-reklamer i dit Netflix-feed.
Altså trailers og teasers for andet Netflix-indhold.
Er egen-reklamer også reklamer, giv din mening til kende i kommentar-feltet?
Netflix boss Reed Hastings forklarer nu at det kun handler om egen-reklamer