Der var mange, der kløede sig i hovedbunden, da Microsoft købte Minecraft.
Købet var separat fra Microsofts Xbox-forretning, og naturligvis er der en del prestige i at eje det populære spil, men alligevel.
Nu har Microsofts CEO Satya Nadella imidlertid fortalt New York Times, hvad hovedmotivationen var for købet.
De havde brug for et spil, der kunne demonstrere HoloLens evner til at integrere grafik med virkeligheden. Vi ville have et spil, der kunne hjælpe os med at forandre hele produktkategorier, siger han til avisen. Minecraft har da også indtil nu spillet en stor rolle i præsentationen af HoloLens, såvel i reklamer som i demonstrationer.
Vi var allerede godt i gang med HoloLens, da vi købte Minecraft, siger Nadella, der også understreger, at han går ydmygt til opgaven: vi vil ikke overhype HoloLens ligesom Google Glass og sige, at dette er den næste store ting. Vi vil gerne være meget præcise omkring, hvad HoloLens kan.