Samsungs S6-strategi har ikke hjulpet på deres situation.
Det er den konklusion, man kan drage foreløbigt, når man kigger på salgstallene for GALAXY S6-modellerne.
Ifølge det sydkoreanske nyhedsburea Yonghap har Samsung nu selv rapporteret, at det kombinerede salg af S6 og S6 Edge var på 10 millioner enheder efter en måned på markedet.
Samsung-udmeldingen var formentlig ment som et PR-boost, men hvis man sammenligner med, hvad S5 havde solgt en måned efter sin markedslancering, så er S6erne faktisk bagud.
Med en hel million.
Ifølge Business Insider havde S5eren solgt 11 millioner eksemplarer efter en måned, og S6-modellerne har altså sammenlagt kun solgt 10.
Det er problematisk for Samsung, for hvem S5 anses for at være et stort flop, som S6eren skulle rette op på. Udfordringerne kommer især på det kinesiske marked, hvor Apple nu sidder med det største smartphone-brand, og Samsung yderligere presses af kinesiske firmaer som Xioami og ZTE.
Det skal understreges, at der er tale om salg til butikker, ikke nødvendigvis salg til slutbrugere.