Hvor mange smarture baseret på Android Wear tror du blev solgt sidste år?
For nogle vil tallet formentlig være overraskende: 720.000 eksemplarer. Det skriver Wall Street Journal baseret på en analyse fra Canalys. Det mest populære af urene er Motorolas Moto360.
Det lyder jo som ganske mange, men man skal her tage i betragtning, at der er tale om ure fra flere producenter: LG, Sony, Samsung, Motorola m.fl., og de har alle spyttet penge i marketingkassen.
Man skal dog også huske, at Android Wear-urene først rigtig blev lanceret midt i 2014. Til sammenligning har den lille, uafhængige smartur-producent Pebble solgt over en million eksemplarer af deres ur på halvandet år.
Med andre ord har det taget fire gigantiske firmaer ca. 8 måneder at sælge 72% af, hvad det har taget en lille startup at sælge på 18 måneder.
Det ser ud som om, smartur-markedet stadig har plads til at blive modnet. Måske er det det, Apple satser på, når Apple Watch lanceres til april.