Streaming-højttaleren BeoPlay A2 går som varmt brød, og er blevet det hurtigst sælgende produkt i B&Os historie.
Den lille Bluetooth-højttaler BeoPlay A2 kom til salg i slutningen af oktober måned, og har på de tre måneder vist sig som det hurtigst sælgende produkt i Bang & Olufsens lange historie.
Den går simpelthen som varmt brød, og de første 50.000 eksemplarer er langet over disken nu.
Så B&O ser ud til at have ramt et marked her, hvor design, pris og ydelse passer forbrugerne.
En lille “kraftkarl”
BeoPlay A2 blev lanceret som Struer-virksomhedens første Bluetooth-højtaler. Det er en lille “kraftkarl” af en bærbar højtaler, med 360 graders spredning af lyden og en batterilevetid på hele 24 timer.
Bang & Olufsen kalder deres lydspredningsteknologi for True360, og den gør at lyden opleves godt uanset hvordan man sidder/står i forhold til højttaleren. Vi fik teknologien demonstreret på CES-udstillingen, og det er en højttaler der lyder lige højt fra alle vinkler.
Batteriet i højtaleren er så kraftigt, at det kan holde musikken kørende i op til 24 timer på en enkelt opladning.
Det er der ingen anden højttaler i den kategori og størrelse der kan matche, og det er opnået igennem Bang & Olufsens egenudviklede “Adaptive Power Management”, der konstant styrer mængden af strøm til højttalerne, og dermed “sparer” hvor muligt.
Det er en to-kanals højttaler, men med en ekstra diskant-enhed for bedre spredning i rummet.
Bluetooth-højttaleren BeoPlay A2 fås i 3 farver: Grå, grøn og sort. Designet er fladt, med to “skaller” omkring en aluminium-kerne og en udskiftelig læderrem.
Pris og tilgængelighed
- B&O BeoPlay A2 koster kr. 2.499,-
- Ekstra lang læderrem kr. 299,-
Er på vej tilbage i butikkerne nu (efter at have været udsolgt flere steder).