Det lader til at have været en glimrende beslutning, at Sony Pictures alligevel besluttede sig for at skyde ‘The Interview’ af.
Filmen, der som bekendt blev hevet af plakaten af de største biografkæder i USA på grund af en terrortrussel fra hackere, der muligvis har forbindelse til det nordkoreanske regime, er allerede nu blevet den mest streamede film, studiet nogensinde har lavet.
Recode skriver, at filmen har indspillet mere end 15 millioner dollar på blot få dage (ca. 75 mio. kroner), fordelt på cirka 2 millioner mennesker, der har bestilt filmen. Dette er sket primært på Google Play og YouTube Movies, og ikke så meget via Xbox Video, hvor filmen også er tilgængelig. ITunes er i øvrigt netop også kommet ombord og tilbyder filmen.
Lagt sammen med, at den i de uafhængige biografer, der alligevel valgte at trodse hackerne og vise filmen har tjent cirka 3 mio. dollar (eller ca. 18 mio. kroner), har filmen hentet halvdelen af sit produktionsbudget på fire dage – noget, der ikke var store forventninger om, da de store biografkæder valgte at aflyse filmen.
Filmen har altså tjent fem gange så meget online som i biograferne, men før man konkluderer noget ud fra det, skal man huske på, at filmen var sat til at spille i over 3000 biografer i USA og Canada, men endte med kun at spille i ca. 300. I USA anses tre millioner dollar i solgte billetter i 300 biografer for at være ganske hæderligt.