PS4 er lige nu for Sony, hvad iPhone er for Apple.
Det er den ene model i sortimentet, firmaet sælger mest af, når det gælder forbruger-elektronik, og som i den grad holder skuden i vandet. Og derfor vil Sony nu satse mindre på de underskudsgivende dele af produktionen ? tv-skærme og mobiler. Det skriver Reuters.
Da Sony for nylig fremlagde deres seneste regnskab, var der en grim nyhed at finde, nemlig at underskuddet på mobil-produktionen er så stort, at det har opslugt det store overskud, som PlayStation 4 har genereret. Derfor har firmaet nu fremlagt en ny treårs-plan, der skal prøve at finde en ny balance mellem firmaets hovedsatsninger.
Ifølge planen skal der skæres kraftigt i antallet af modeller, der lanceres indenfor både smartphones og tv-skærme. Derudover dropper Sony sit sponsorat af FIFA.
Der skrues samtidig op for satsningen på de overskudsgivende dele af virksomheden, hvilket betyder gaming samt indtægterne fra Sonys film- og tv-studier. Et andet område, hvor Sony har succes, er på deres kamerasensorer, der bliver brugt i Apples iPhones.