BFE: Tal og tendenser i branchen.
På IFA i Berlin inviterede Brancheforeningen Forbruger Elektronik (BFE) til orientering om rigets tilstand, og som altid er salgstal og tendenser i fokus.
Direktør Laila Kelp Rasmussen fra BFEkunne berette om tallene for TV faktisk er faldet til 5.7 mio. enheder i forhold til sidste år hvor der var 5.8 mio. TV i de danske hjem. Af de 5.7 mio. TV er 4.8 mio. fladskærme, så de gamle TV forsvinder hurtigt.
BFE forventer at der inden årets udgang sælges 10.000 OLED TV, og 40.000 UHD TV (Det svarer til 9 ud af 100 køber et UHD TV når de skal købe et nyt). Desværre kunne Laila Kelp Rasmussen ikke svare på hvor mange af de solgte TV der er buede.
Skærmenes størelse vokser stadig, og et stadigt større antal er over 48 tommer.
WAOO fortalte at det voksende antalt On-Demand streaming tjenester satte større og større krav til internetudbyderne og YouSee fortalte at cable-shaving stadig vokser, og flere nedgradere deres TV pakker og vælger streaming tjenester til.
Til sidst fortalte Laila Kelp Rasmussen, at salget stadig er størst i butikkerne, når det gælder salg af TV. 82% køber deres TV i de fysiske butikker.