Vi er kun i starten af bølgen, men wearables er allerede ved at bide sig fast.
Det mener analysefirmaet Canalys i hvert fald at vide. De har netop udsendt en rapport med et bud på, hvor mange smarture, fitness-armbånd med videre, vi har købt i det seneste halve år.
Og selvom salget naturligvis blegner ved siden af f.eks. smartphones, så er tallene store nok til at pege overbevisende på, at wearables er ved at få fat i folk.
Tech-producenterne solgte i første halvår af 2014 nok smarture og fitnessarmbånd til at give hele Danmarks befolkning en wearable-dims hver ? og mere til. Omkring 6 millioner enheder er ifølge Canalys blevet langet over diskene, hvilket 700% mere end samme periode sidste år.
De fleste smarture kommer fra Samsungs GEAR-linje, hvilket måske ikke er så underligt med den massive markedsføringsindsats, Samsung lagde bag lanceringen. Men også to andre producenter på markedet, Pebble og Sony, klarer sig fint. Producenter som LG, Microsoft og Motorola er først ved at komme på banen med deres egne produkter nu.
Resten af salget består primært af fitness-armbånd fra FitBit og Jawbone.