Microsoft afholder i disse dage deres partnerkonference WPC i Washington DC.
Det er en masse snak om især enterprise-løsninger, men som vanligt slipper også lidt ud til forbrugerne. I år handler det dog om noget helt andet: Microsofts forvandling.
Kort før WPC lancerede Microsofts nye CEO Satya Nadella en ny strategi, der fokuserer på produktivitet og platforme, og den blev mandag understreget af Chief Operating Officer Kevin Turner, da han holdt sit oplæg.
?Vi vil være på alle platforme ? ligegyldig hvilken enhed, der er tale om. Vi vil give folk mulighed for at få den gode produktivitetsoplevelse ? også på iOS og Android?.
Vi har allerede set, hvad dette betyder i forhold til Office på iPad, som Turner kunne afsløre var blevet downloadet hele 27 millioner gange siden lanceringen. Men Microsoft-produkter bliver altså nu ikke bare lagt ud på iOS eller Android som en sidebemærkning.
Nu er det ligefrem en strategi for Microsoft, der på den måde ikke længere vil holde sine produkter på Windows. Så i fremtiden kan vi forvente at se mange flere Microsoft-tjenester og produkter på konkurrerende platforme, hvis man skal tro Kevin Turner.