SBS Discovery Media lancerer ny digital platform for tv, som får navnet DPlay.
SBS Discovery Media gør klar til lanceringen af et play-univers, en digital platform for live- og arkiv-tv.
Den får navnet Dplay, og vil give adgang til indhold fra de tidligere SBS-kanaler og programmer fra Discoverys portefølje-kanaler.
?Vi har altid været forpligtet til at give vores seere noget af det bedste og mest underholdende videoindhold der findes, og med introduktionen af Dplay har vi nu en førsteklasses digital platform med det bedste fra fiktionens og faktaens verden, som kan tilgås fra flere platforme?, fortæller Christian Kemp, CEO hos SBS Discovery Media.
Det er samtidig en premiere for den type af distribution for dem Dplay er den første digitale platform af sin slags for SBS Discovery og Discovery Networks International:
?Vi er stolte af, at vi i Norden er den første region i Discoverys globale regi, der tilbyder vores seere en bred vifte af programmer, der er tilgængelige hvor og hvornår seeren ønsker det. Den digitale side af vores forretning har vokset hastigt de seneste år, og vi ser frem til at tage det næste kæmpe skridt sammen på tværs af de fire nordiske lande?, siger Hans van Rijn, Nordic Director, Digital Media hos SBS Discovery Media.
Dplay forventes lanceret her i løbet af 2014 og starten af 2015, og platformen bygges som en fælles platform mellem DNI, Discovery Networks International og SBS Discovery Media.