Netflix har en okay søgefunktion. Men præsentationen af filmtilbuddene og søgeresultaterne er ikke altid super-optimale.
Men det er Netflix gudskelov klar over, og har tænkt sig at gøre noget ved sagen. Det fortalte Netflix? Chief Product Officer Neil Hunt i en keynote i forbindelse med Internet Week i New York. Det skriver TechCrunch.
I stedet vil Netflix på et tidspunkt begynde at levere et mere personligt udvalg baseret på dine præferencer.
?Vores vision er, at du ikke skal mødes med et hav af titler i et grid?, sagde Hunt, der også beskrev idéen om kun at vise et mindre, men specifikt udvalg af titler som ?stærk?.
Hunt kom også med andre fremtidsvisioner, der dog handlede om fremtiden for TV mere generelt.
Han forudser blandt andet, at TV-serier vil bryde ud af de standard-længder på f.eks. 21 eller 42 minutter, som vi har været vant til, fordi der på en traditionel TV-kanal også skal være plads til reklamer. Han mente også at TV-kanaler i det hele taget hører fortiden til.
Endelig beskrev han Internet som værende den bedste platform for 4K, fordi han ikke tror, at der kommer endnu en evolution af Blu-ray-mediet.