Streaming-abonnementer kan have toppet, og de fleste uden et i dag er heller ikke klar med muldvarpen. Men flest vil helst prøve Netflix.
Knap hver 3. husstand i Danmark (29%) har i dag mindst ét abonnement til en streaming-tjeneste, og det marked ser ud til at være mættet nu.
Det viser tal fra undersøgelsen “Forbrugere og Forbrugerelektronik”, som analyseinstituttet TNS Gallup årligt laver for Branchen ForbrugerElektronik.
I den undersøgelse spørges et repræsentativt udsnit af befolkningen over 15 år, om deres vaner med hjemmets elektronik og indhold.
Her blev de husstande, der i dag ikke har et streaming-abonnement, spurgt om hvorvidt de overvejede et indenfor næste kvartal, og flertallet svarede nej.
Hvor sandsynligt er det, at husstanden vil tegne et abonnement hos en streamingtjeneste indenfor de næste 3 måneder?
Netflix mest efterspurgt
Hvor DR NU er den populæreste gratis streaming-tjeneste, så er Netflix suverænt den mest populære blandt de streaming-tjenester der abonneres på lige nu.
Her har Netflix ca. 3 gange så mange abonnenter som Viaplay, der er nr. 2 på listen.
Se også: Netflix henvist til 2. pladsen
Den popularitet kan også aflæses af forhåndsinteresse og forventninger. For blandt de hustande der i dag overvejer at prøve et streaming-abonnement, der vil flertallet helst prøve Netflix.
Et er dog de forventede behov for fremtiden. Aktuelle behov, som ikke kendes før de opstår, kan også spille ind på valget. Det kunne være en forpremiere på et populært tv-program, eller populære sports-transmissioner, der får hustande til at gå på streaming tv.
Hos hvilken streamingtjeneste overvejer husstanden at tegne et abonnement?
Om Forbrugere og Forbrugerelektronik 2013 Udgiver: Branchen ForbrugerElektronik (BFE)
|