Opdateret mandag kl. 11:15, med svar fra YouSee
Har du også problemer med dit YouSee bredbånd?
Flere brugere på YouSee bredbånd har de sidste dage henvendt sig til YouSee på f.eks. Facebook med store hastighedsproblemer, der især optræder om aftenen.
For en måneds tid siden skrev vi om YouSee’s hastighedsgaranti, men lige nu er der rigtigt mange der oplever performance problemer med deres YouSee bredbånd.
Folk med 100 mbit forbindelser oplever hastigheder på helt ned til 8 mbit, selvom de betaler for det tidobbelte. Det har skabt en ret negativ stemning på YouSee’s Facebook side, hvor flere brugere har indsendt billeder af deres performance til de andre brugere.
Skyldes problemerne udrulningen af det nye trådløse netværk?
For nogle dage siden rullede YouSee en opdatering af kundernes routere ud, hvor deres landsdækkende trådløse netværk blev lagt ind på alle routere. Og siden da har flere og flere rapporteret om problemer, også selvom det trådløse netværk endnu ikke er i drift.
F.eks. skriver en bruger på Facebook,
Hej YouSee
Nu når i møder ind i morgen tidlig og ser alle de mange kommentarer som (utilfredse) kunder har lagt på jeres væg her til aften, var det så ikke en overvejelse værd at rulle jeres Wifi-spot tilbage igen, indtil i er sikre på det ikke ødelægger folks forbindelse? Det er jo helt tydeligt at læse ud af mængden af kommentarer at der (ihvertfald i KBH) er kommet massive problemer med performance, lag, pakketab og andre trælse ting siden i rullede den opdatering ud.
Det er ikke holdbart og i skylder jeres forbrugere at tage dette problem alvorligt.
Svar fra YouSee
Pressechef hos TDC/YouSee, Ib Konrad Jensen, svarer:
“Flere bredbåndskunder skriver, at de i øjeblikket oplever lave bredbåndshastigheder, lange ping-tider m.v.
Vi har teknikere til at se på, hvad årsagen er. De foreløbige undersøgelser viser, at forklaringen sandsynligvis er, at net-forbruget i de senere måneder er steget så voldsomt, at vores planer om udbygning af bredbåndskapacitet er blevet overhalet af kundernes forbrug.
Konkret ved vi, at der i København og Frederiksberg har været rigtigt meget pres på i den senere tid. Vi håber, at vi i løbet af i dag kan øge kapaciteten med op mod 30 pct. i dette område.
Vi fortsætter analyserne i resten af landet for at se, om der er akut behov for øget kapacitet andre steder.
Nogle kunder har skrevet, at problemerne er opstået i forlængelse af, at vi i de seneste uger har udrullet YouSee WiFi over hele landet. Det har vi pt. ingen som helst indikationer af. Den software, der styrer YouSee WiFi, blev rullet ud for et halvt år siden, og YouSee WiFi kræver så beskeden kapacitet, at det ikke kan være årsag.
Vi beklager, at I skal opleve disse gener. Vi er opmærksom på det, og vi arbejder på at få det løst hurtigst muligt.”